Замість підняття двічі вартості квитків, «Укразлізниця» має розпочати боротьбу з корупцією всередині, – «Наш край»

Керівництво «Укрзалізниці» планує в 2018 році підвищити вартість пасажирських перевезень на 21%. «Турбуючись» про українців, очільники «Укрзалізниці» вирішили цього року підвищити тариф у два етапи: кожного разу ціна буде зростати на 10%. Чиновники плануються підвищити ціни на квитки «плавно та не так помітно для людей».

Керівництво підприємства пояснює це тим, що тариф не підвищувався вже кілька років. Також наголошується, що пасажирські перевезення збиткові та субсидуються за рахунок прибуткових вантажних перевезень.

Партія «Наш край» звертається до керівництва «Укрзалізниці» з вимогою скасувати це рішення та переглянути фінансовий план на 2018 рік. Звертаємо увагу, що у рішенні не йдеться про підняття рівня комфорту та сервісу, внаслідок чого буде підвищено тариф. Тариф просто зростає, як зростають ціни на продукти харчування та на комунальні тарифи по всієї країні, – без підвищення якості наданих послуг.

Окрім того, у 2017 році на «Укрзалізниці» зафіксовано численні факти корупції. Зокрема, тільки за друге півріччя 2017 року правоохоронні органи України у складі ГПУ, НАБУ, САП, СБУ та Національної поліції провели серію гучних затримань хабарників та корупціонерів, які нанесли державному підприємству збитків на десятки мільйонів гривень.

Серед затриманих осіб та тих, хто отримав підозру – керівники департаментів, керівних органів та комісій «Укрзалізниці», наприклад: заступник директора ДП «Укрзалізничпостач», член комітету з конкурсних торгів, начальник управління закупівельних процедур ДП «Укрзалізничпостач», член комітету з конкурсних торгів.

Розмах корупції в «Укрзалізниці» вважається одним з найбільших та міцніших в країні серед державних підприємств. Дивно, але сьогоднішній керівник «Укрзалізниці» замість вичищення «авгієвих конюшень» — очищення підприємства від хабарників та корупціонерів займається плануванням підвищення пасажирського тарифу.

«Наш край» звертає увагу на те, що сьогодні тисячі українців вимушені подорожувати залізницею з низьким рівнем комфорту. У більшості випадків українці користуються залізницею не для туристичних подорожей та розваг, а для вирішення нагальних проблем з пошуком заробітків, ефективного та дешевого лікування, відвідування родичів або батьків.

Залізничний транспорт надає можливість подорожувати країною, бачитися з рідними та друзями, шукати нову роботу. Стан автодоріг, рівень безпеки на дорогах та аварійність, висока ціна на автобусні та авіа перевезення – це все чинники слабкого розвитку альтернативних засобів транспорту. Саме тому залізниця виконує важливу соціальну та транспортну функцію для пересічних українців.

Партія «Наш край» наполегливо рекомендує В.О. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгену Кравцову частіше та ретельніше перечитувати Статут «Укрзалізниці», особливо 5 статтю. В статті чітко визначена мета діяльності підприємства та розподіляються пріоритети державної компанії. На першому місці – «задоволення потреб держави, юридичних і фізичних осіб у безпечних та якісних залізничних перевезеннях у внутрішньому та міжнародному сполученні…», а на останньому місці – «отримання прибутку від провадження підприємницької діяльності».

Нагадуємо, що у грудні 2016 року керівництво «Укрзалізниці» вже намагалося втілювати політику підвищення цін на квітки. Тоді йшлося про підвищення тарифу на 35% в два етапи – на початку та наприкінці 2017 року. Але потім керівництво «Укрзалізниці» змінило свою риторику та протягом літа та осені заявляло про відсутність намірів підвищувати тариф.

Слід зауважити, що «Укрзалізниця» постійно наголошує на збитковості підприємства, особливо на пасажирських перевезеннях, які дотуються за рахунок вантажних перевезень. При цьому керівництво «збиткового» підприємства робить заяви про очікування чистого прибутку у розмірі до 100 млн. грн. за підсумками 2017 року. В той же час підприємство проводить за рік закупівель на суму 80 млрд. грн. зі значним «корупційним» навантаженням.

«Наш край» вимагає від «Укрзалізниці» переглянути тарифну політику та не підвищувати вартість соціально важливих пасажирських перевезень. Замість підняття двічі вартості квитків, «Укрзалізниця» має розпочати з боротьби з корупцією всередині. Неприпустимо підвищувати тарифи, коли гроші підприємства розкрадаються. Реформи для людей, а не для збагачення чиновників та олігархів.

Теги: ,