Травневе подорожчання пального поставить під загрозу посівну та жнива по всій країні, — Надія Іванова

22.04.2021
Україна зіткнеться з черговим різким подорожчанням пального та його дефіцитом вже наприкінці квітня –у травні, що ставить під загрозу посівну та жнива для аграріїв всієї країни. Таку думку висловила голова комісії з питань АПК Миколаївської обласної ради, аграрій Надія Іванова.
За словами депутата в травні місяці спливає термін чинності меморандуму уряду з Нафтогазовою асоціацією України, що дозволило тимчасово знизити ціни на пальне нижче «психологічної» позначки у 30 грн за літр. В тому числі підвищення вартості пального може бути зумовлене плановим ремонтом мережі постачання, про що уже попередив Мозирський НПЗ (Білорусь).
«До травня запаси дизельного пального та зрідженого газу вичерпаються. Ринку необхідно буде знайти 300 тисяч тонн дизельного пального (майже 50% балансу) та щонайменше 40 тисяч тонн скрапленого газу (25% ринку). Урядовий план по диверсифікації поставок ДП і зрідженого газу в Україні відсутній. Якщо у ситуацію не втрутиться влада, то виникне дефіцит, компенсувати який буде неможливо. А отже у травні на нас очікує значне подорожчання пального. Особливо це загрозливо у час активних весняно-польових робіт, не говорячи уже про збір врожаю», — коментує ситуацію Надія Іванова.
Також депутат зауважила, що від дефіциту пального постраждають не тільки аграрії.
«Від можливого колапсу з підвищенням вартості пального та його дефіцитом постраждають не тільки аграрії. Ця ситуація може значно погіршити ситуацію по безперебійному забезпеченню дизпальним для потреб Збройних Сил України та спровокувати колапс залізничних перевезень у країні, оскільки Укрзалізниця є одним з найбільших споживачів дизеля в державі», — зазначає Надія Іванова.
На думку депутата де-юре врегулювати ситуацію міг би Держрезерв, але де-факто, за словами Іванової, при тій кризі, яка сьогодні там існує зробити це практично неможливо.
«Майже рік триває криза у Держрезерві. Минулорічне викриття фактів розкрадання товарів, коли «миші з’їли» 2700 вагонів зерна на 800 млн. грн, вказали на масштаб проблеми у цьому стратегічно важливому для держави органі. Однак проблема з резервом держави, який має у критичних ситуаціях забезпечувати потреби українців у дефіцитних товарах, у тому числі і пального, досі не вирішено. У структурі Держрезерву є 5 регіональних майданчиків зі зберігання пального, але їхня діяльність є непрозорою та неефективною. Необхідність реформування сфери державного резерву давно назріла, утім в умовах очікуваного дефіциту пального – це може стати вкрай дорогим уроком для країни», — зазначила Іванова.

Теги: , , , , , , ,